اولاند بر توقف شهرك سازی در فلسطین اشغالی تاكید كرد
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا ، ' فرانسوا اولاند' عصر جمعه در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با ' محمود عباس ' رییس دولت خودگردان فلسطین در محل كاخ الیزه افزود: باید تمامی سعی و تلاش ها را بكاربست تا تشكیل دولت مستقل فلسطینی میسر شود.

وی گفت : برای از سرگیری مذاكرات و دستیابی به روند صلحی سازنده در خاورمیانه می بایست اسرائیل مرزهای سال 1967 میلادی فلسطین را به رسمیت بشناسد.

رییس جمهوری فرانسه با اشاره به اینكه هر اقدامی كه ثبات منطقه را به هم بزند به نفع منطقه نیست، افزود: بایستی تمهیدات و زمینه های لازم را برای از سرگیری مذاكرات در منطقه بكار بست.

اولاند با بیان اینكه فرانسه معتقد است از طریق انجام مذاكرات می توان به صلح درمنطقه دست یافت ، اظهارداشت: بایستی اسرائیل را برای از سرگیری مذاكرات متقاعد ساخت ودر عین حال نیز به آن تضمین های لازم را ارایه داد.

وی با اشاره به بحث سوریه اظهار داشت : مذاكرات برای یافتن راه حلی دیپلماتیك برای مشكل سوریه در جریان بوده و در این زمینه مذاكراتی نیز با ایران درحال انجام است.

عباس نیز درجریان این كنفرانس خبری گفت: فلسطینی ها آمادگی دارند تا تشكیل یك دولت غیر عضو سازمان ملل را بپذیرند.

وی خاطرنشان ساخت: ما در مجمع عمومی آتی سازمان ملل خواستار به رسمیت شناخته شدن یك دولت فلسطینی غیر عضو سازمان ملل خواهیم بود كه پیش از این نیز سوییس و واتیكان این شیوه را در سازمان ملل تجربه كرده اند.

وی تاكید كرد: فلسطینی ها این ابتكار و شیوه را چنانچه گفتگوها با رژیم اسرائیل به نتیجه منجر نشود ، انتخاب خواهند كرد.

عباس افزود: ما در شورای امنیت سازمان ملل تلاش خود را بكار بستیم ولی متاسفانه با اینحال به اراء لازم دست نیافتیم.

عباس روز چهارشنبه گذشته جهت انجام دیدار رسمی با تنی چند مقامات فرانسوی وارد پاریس شد و روز پنج شنبه نیز با ' لوران فابیوس ' وزیر امور خارجه فرانسه در محل وزارت امور خارجه این كشور دیدار و گفت و گو كرد.

وی بامداد امروز جمعه نیز با ' ژان مارك آرو ' نخست وزیر فرانسه در زمینه مسایل مورد علاقه فیمابین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اروپام **1495 ** 1917





:: برچسب‌ها: عکس , دریاچه , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: